Новгородківський район
Суспільство

Найкращий подарунок для Сергія Репешка

Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Сергій Репешко із селища Новгородки починав різьбити по дереву, а потім плавно перейшов на реставрацію ретро-автомобілів. Так і продовжує чергувати дерево і метал, точніше, відкладає дерево, коли приходить замовлення на машину.
— Працювати з деревом я почав п’ять років тому: стало цікаво і вирішив спробувати, — розповідає Сергій Миколайович.
— Це зараз у мене спеціальний набір інструментів, а стартував з трьох різців. Першим виробом була Почаївська ікона Божої Матері. Роботи показував вузькому колу: родичам і друзям. Але різьблення затягнуло, тож хоч і прихапцем, але продовжував займатися. В основному створюю картини й ікони. Ескізи малюю сам або беру з інтернету. Здебільшого
працюю з липою, бо вона порівняно м’яка і має однорідну структуру: без прожилок. Вироби покриваю акриловим лаком на водній основі, щоб річ була комфортною і безпечною у користуванні, зокрема не викликала алергію. Це хобі, яке заспокоює: відключаюся від усього — «ну ще трошки, ну ще один елемент» — і можу просидіти з різцем до другої години ночі.

Моя ж робота — це авторемонтна майстерня, яка спеціалізується на реставрації старовинних автомобілів переважно для приватних колекцій. Цією справою займаюся майже 16 років. Отримав технічну освіту в Новгородківському професійно-технічному училищі No36, але жодний заклад не навчить так, як практика. Тривалий час працював на СТО, зокрема і на елітній Рубльовці в Москві. Зараз маю достатній досвід і знання, та тра-пляються складні моменти, в яких консульту-юся з більш досвідченими майстрами.

Працювати зі старими машинами надзвичайно цікаво: по-перше, їх залишилися одинці, а по-друге, вони мають душу. Ремонтую автівку з нуля під ключ, роблячи такою, якою вона кілька десятиліть тому вийшла із заводу. Я отримую задоволення, коли купа брухту через певний час виїжджає з моєї майстерні своїм ходом. Сказати замовнику одразу, скільки піде часу на реставрацію — нереально, бо техніка стара, і невідомо, скільки займе пошук кожної з деталей чи вузлів. Здебільшого, щоб відновити один автомобіль, доводиться купувати 2-3 автомобілі-донори. Ось нещодавно пів року працював над ГАЗ-21 1967 року випуску, який тепер радує його власника.

Беру участь у тематичних виставках і фестивалях в Україні, зокрема добре зарекомендував себе в Олександрії, наступного року планую заявитися в Запоріжжі, Кам’янці-Подільському і в Києві — на Old Car Land, де поки що був як глядач, отримуючи стимул і входячи в азарт. Цей рік добряче обмежив нас у масових заходах, але, з іншого боку, дав мені змогу підтягнути поточну роботу, щоб наступного року вистрелити з новими проєктами, про які говоритиме уся Україна.

Визнання є. Так, знайомий з багатьма майстрами і колекціонерами — ми перетинаємося на заходах. З кожним фестивалем коло знайомств розширюється — це вже не тільки Україна, а і Європа. Мою майстерню прикрашає плакат з автографом іменитих колекціонерів-реставраторів Максима Красильнікова і Дмитра Чабана.

У майстерні я проводжу багато часу, тому тут чисто, світло і красиво. На стінах — акварельні малюнки моєї старшої донь-ки Анастасі. На них здебільшого зображена та техніка, яку я реставрував: художниця тихенько малювала, що я й не знав, а потім дарувала мені. Та й взагалі у майстерні можна організувати невеличкий музей, тут є багато чого: від маленьких модельок авто до старовинних телефонів і Дідів Морозів.

Оскільки у мене одразу два ремесла, а в кожному з них багато хорошого інструмен-ту не буває, тому мої друзі й рідні можуть не заморочуватися і сміливо дарувати мені саме професійні інструменти.

Тетяна Юганова
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка
Найкращий подарунок для Сергія Репешка

"ВК" у PDF