---
Суспільство

«Комунікація з людьми відбувається безперервно!» Навіщо нардепу помічники і що від них залежить? Частина І

«Комунікація з людьми відбувається безперервно!» Навіщо нардепу помічники і що від них залежить? Частина І
У випуску «Вісника Кіровоградщини» від 6 жовтня 2021 року ми почали серію матеріалів про помічників-консультантів народних обранців із Кіровоградщини. Юлія Семенюк, помічниця нардепа Олеся Довгого у роботі зі зверненнями, розповіла, як проходять прийоми громадян, куди далі потрапляють їхні звернення та як працює команда, аби вирішити питання, порушенні у зверненнях.

Сьогодні ми знайомимо вас із Анною Трубаченко — керівницею громадської приймальні Олеся Довгого на Кіровоградщині. Творчий шлях Анни сплетений із крутих віражів. Але де б Анна не працювала, її діяльність завжди була пов’язана із людьми — починаючи від психолога, завершуючи теперішнім місцем роботи — помічниця народного депутата.
КОР: Анно, пам'ятаєте той історичний день, котрий перевернув ваше життя?

АННА: Звичайно. То був черговий віраж мого життя — знайомство з Олесем Станіславовичем. Наша співпраця почалася в січні 2015-го.

КОР: Коли відчинила свої двері приймальня народного депутата Олеся Довгого для відвідувачів?

АННА: Офіційно ми розпочали роботу 14 березня 2015 року. Хоча робота кипіла задовго до відкриття: поїздки територіями, знайомства з керівниками. Тоді ми не мали навіть вивіски, але вже отримували звернення від громадян і вели з ними активну роботу.

КОР: Теоретично я розумію, хто такий помічник народного депутата. А ваша діяльність, зокрема як керівника приймальні, з чим пов’язана?

АННА: Моя діяльність пов’язана з громадами та людьми на місцях: прийоми громадян в приймальні, опрацювання першочергових запитів та звернень. Окрім цього, я не завжди фізично знаходжусь у приймальні, адже територія нашого округу дуже велика, що передбачає багато поїздок щотижня. До прикладу, я можу зранку виїхати в Знам’янську ТГ, потім — Олександрівська та Новгородківська громади — усюди треба провести прийоми, поспілкуватись із очільниками та жителями, аби виокремити пріоритетні завдання для кожної ТГ і потім над ними працювати.

КОР: Із чим звертаються до вас люди?

АННА: Питання бувають абсолютно різні: допомогти із реконструкцією школи, дитсадка, Будинку культури; часом скаржаться на сусідів, на поганий вивіз сміття, а інколи й на органи місцевої влади; дехто підіймає тему соціальних виплат. У нашій електронній системі документообігу зареєстровано понад 22 тисячі звернень, усі без винятку опрацьовуються нашою командою!

КОР: Які звернення найпроблемніші?

АННА: Як на мене, найскладніша категорія звернень — матеріальна допомога. Ти розумієш, що від цього залежить здоров'я чи навіть життя конкретної людини, яка вже вичерпала всі запаси і ресурси отримання грошей, досі не вилікувалась, але вже має численні борги. Це страшно. Болить за кожне таке звернення, за кожну людину та родину. І це є великою проблемою нашої системи, адже у цивілізованих країнах діє обов’язкове страхування здоров’я, яке дозволяє убезпечити сім’ї від таких ситуацій.

КОР: Як дієте в таких випадках?

АННА: Допомагаємо заявнику визначити найбільш релевантного адресата та направити відповідне звернення. До прикладу: до Міністерства охорони здоров’я, Департаменту охорони здоров'я, чи установи, в якій буде проводитися лікування. У більшості випадків, спільними зусиллями, нам вдається отримати позитивне рішення для заявника. Особливо коли існує державна програма, про яку людина не знає. Також пропонуємо звернутися до профільних благодійних фондів; ми вже знаємо, хто на яких умовах працює, і допомагаємо зорієнтуватися в деталях. Кожного разу шукаємо доступні шляхи допомоги такій людині. Вбачаючи таку велику проблему, нардеп увійшов до Комітету здоров’я нації та підкомітету зі страхування. Основною метою Олеся Станіславовича було вирішити питання страхової медицини на загальнодержавному рівні, на етапі її кореня, а не наслідків. Дуже прикро, що різні представники влади усіма силами перешкоджають запровадженню системи страхування здоров’я людей в Україні.

КОР: Окрім прийомів громадян, що входить у ваші обов’язки?

АННА: Контроль виконання робіт на об'єктах, які будуються за сприяння народного депутата, не входять до наших прямих обов’язків. Але позиція нардепа — ми повинні бути упевненими, що кошти використовуються за призначенням. Тому починається все з того, що я веду діалог з місцевою владою; досліджую проблеми і можливості території, а також ініціативи і проєкти, які започатковуються. Щоб вони були актуальними, проводимо вивчення місцевих потреб та думки населення. Це дозволяє формувати список проєктів, на які першочергово доцільно виділяти кошти. На етапі виділення коштів тримаю руку на пульсі, щоб не було збоїв. А потім, коли кошти на місцях, — тримаю у фокусі уваги процес реалізації проєкту. Постійно на зв’язку з активними громадянами, які сигналізують, коли виникають проблеми, із замовником та підрядником, якщо це потрібно. Наша мета — реалізовані проєкти та ефективно використані кошти.

За цікавою розмовою час пролетів швидко! Але це ще не все, про що ми хотіли вам написати. У наступному випуску «Вісника Кіровоградщини» ми продовжимо близьке знайомство з Анною Трубаченко і розповімо про інші обов’язки помічника народного депутата та форсмажорні ситуації.

Календар

«    Травень 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Архів

Травень 2022 (29)
Квітень 2022 (41)
Березень 2022 (40)
Лютий 2022 (42)
Січень 2022 (41)
Грудень 2021 (61)