Актуально

МАН, Освіторія, EdEra та інші платформи, які допомагають українським школярам повернутись до освіти в умовах війни

МАН, Освіторія, EdEra та інші платформи, які допомагають українським школярам повернутись до освіти в умовах війни
Станіслав Довгий на відкритті Музею науки та інновацій у Львові

Війна залишила мільйони українських дітей без можливості навчання та принесла серйозні руйнування освітньої інфраструктури. Втім, волонтерські проєкти освітян та меценати докладають титанічні зусилля, щоб Україна постала країною освічених людей після перемоги та через десятиліття після неї.
«Страшні цифри про руйнування системи освіти щодня зростають, — пишуть журналісти МЕДІА. — Мільйони дітей та підлітків зі своїми близькими покинули межі України, рятуючись від жахів війни. Близько 4 мільйонів із них закінчили попередній навчальний рік в онлайн-режимі і зараз використовують можливості для дистанційної освіти», — підраховують масштаби проблеми журналісти НВ, і вказують, що війна перетворює на руїни десятки шкіл та вишів країни.


Але освітяни відкрили власний фронт — битву за освічене підростаюче покоління.

Наприклад, Мала академія наук України концентрується на оффлайнових просвітницьких форматах у безпечних регіонах країни та загальнодоступних ресурсах в інтернеті, такі як освітня платформа Малої академії наук України. Діджітал-платформа МАН (platform.man.gov.ua) — це заняття, лекторії та зустрічі, чисельність яких щотижня сягає 30 заходів пізнавально-просвітницього та навчального характеру в інтерактивному форматі:

«Станіслав Довгий та його діти, Олесь і Оксана, разом опікуються просвітницькими проєктами МАН — таким як дуже популярний серед киян Музей науки на ВДНГ. Зараз у планах родини та МАН — аналогічні науково-просвітницькі центри в інших нині безпечних великих містах заходу України. У Львові такий вже відкрито, в якості наступних локацій розглядаються Чернівці та Ужгород. Там через війну сконцентрована велика кількість дітей та молоді», — пишуть журналісти.


В одному зі своїх інтерв’ю Олесь Довгий пообіцяв, що після війни їхня родина далі розвиватиме Музеї науки по всій Україні. Проекти МАН мають міжнародну підтримку від ЮНЕСКО та ЮНІСЕФ.

Профільне Міністерство (Міністерство освіти і науки України — Ред.) також докладає зусилля для популяризації навчальних онлайн-платформ — на їх сайті зібрано та постійно поповнюються їх перелік для навчання, саморозвитку, отримання допомоги та перевіреної інформації. Серед десятків позицій можна знайти ресурси для навчання та розваг для найменших дітлахів від 3 до 6 років, а також безліч платформ для навчання більш дорослих дітей та підлітків в рамках шкільної програми, профорієнтації та підготовки до вступу у вищі навчальні заклади.

Освітянська спільнота розвиває онлайнові проєкти, покликані допомогти навчатись дітям попри війну.

«Освіторія» — один із «фронтів» для порятунку освіти, хоча до війни її метою були реформування та розвиток шкільної освіти, — нагадують журналісти. — За оцінками організації, близько 7 млн українських дітей так чи інакше постраждали від війни та її наслідків, а головна мета платформи — допомогти їм усім повернутись до навчання».


Тому «Освіторія» стала екосистемою діджітал-каналів для дітей від дитячого садка і до 11 класу. Ще один онлайновий проект — EdEra: він допомагає вчителям та дітям, платформа доступна тим, хто перебуває в Україні, і тим, хто покинув Батьківщину через війну.

«До навчання тут підходять доволі серйозно, — відзначають автори огляду ініціатив у сфері освіти. — Курс лекцій із коротких відео, запитань і завдань для кращого засвоєння матеріалу супроводжується конспектами з ілюстраціями та поясненнями. Слухачі виконують домашні завдання, а в кінці курсу — звичний іспит».


Саме тому освітню платформу EdEra знаходимо у переліку вже згадуваного Міністерства освіти і науки.

«Як бачимо можна знайти для себе доступні способи не зупинятись в розвитку та не переривати своє навчання. Адже кожна хвилина, присвячена освіті, — це внесок в перемогу України не лише сьогодні, але й через десятиліття по війні», — пише НВ.

"ВК" у PDF