Актуально

Актуальні питання в умовах воєнного стану

Актуальні питання в умовах воєнного стану
У спільному проєкті громадської приймальні Олеся Довгого із юристом продовжуємо публікувати відповіді на актуальні питання в умовах воєнного стану. Цього разу дізнаємось, що робити у разі відсутності документів, що посвідчують особу, та як їх відновляювати.
З початку введення воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 року однією з ключових проблем для громадян України, зокрема для внутрішньо переміщених осіб та евакуйованих із зон бойових дій, є закінчення терміну дії, знищення або втрата документів, що посвідчують особу.

В умовах воєнного стану всі, хто перебувають на території України, повинні мати документи, що підтверджують особу:
  • паспорт громадянина України у формі картки чи книжечки;
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон.

Для іноземців та осіб без громадянства:
  • посвідка на постійне проживання в Україні;
  • дозвіл на тимчасове проживання в Україні;
  • посвідчення біженця;
  • посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.

У період воєнного стану можливість обміну документів, що засвідчують особу, обмежена. З цієї причини документи, терміни дії яких закінчилися або які вчасно не вклеєні фото, залишаються дійсними для підтвердження особи. Тобто міняти їх не потрібно.

Із 15 березня територіальні органи та територіальні підрозділи Державної міграційної служби України (ДМС), які знаходяться в безпечних районах, де не ведуться активні бойові дії, відновили роботу з прийому та надання адміністративних послуг, зокрема, документів для оформлення ID-картки, закордонного паспорта громадянина України, посвідок на постійне та тимчасове проживання.

Також ДМС здійснюватиме вклеювання фотокарток до паспорта громадянина України у формі книжечки, продовжуватиме строк дії закордонних паспортів та вноситиме відомості про дітей, зокрема, йдеться про вклеювання фотокартки до закордонного паспорта батьків, що дає можливість громадянам вільно перетинати кордон, рятуючись від війни.

Оформлення документів можливо здійснити в будь-якому територіальному органі чи підрозділі ДМС, незалежно від зареєстрованого місця проживання.
Відповідно до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр і документи, що засвідчують особу або спеціальний статус», для ідентифікації громадян на території України, які втратили або в яких знищено документи, можна використовувати електронний паспорт та електронний паспорт для виїзду за кордон, сформовані засобами мобільного додатка «Дія». Усі паспорти, які відображаються у додатку «Дія», визнаються дійсними.
На період воєнного стану уряд запустив використання єДокумента, який можна згенерувати в додатку та на порталі «Дія». Він містить усю необхідну інформацію для ідентифікації людини, зокрема дані паспорта громадянина України, індивідуальний податковий номер, місце реєстрації, а також QR-код для перевірки автентичності інформації, єДокумент також можна використовувати для посвідчення особи.

У той же час не забувайте, що використання додатка «Дія» потребує доступу до мережі Інтернет, що в умовах воєнного стану може бути ускладнено, а тому за нагоди варто звернутися до органів ДМС для відновлення паперової версії документа, що посвідчує особу.

Для відновлення свідоцтва про народження необхідно звернутися до будь-якого підрозділу державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС), що працює.

Для видачі дубліката ідентифікаційного податкового номера необхідно звернутися до будь-якого з центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), що працює, або безпосередньо до податкової. Для цього приготуйте паспорт або свідоцтво про народження, якщо йдеться про дитину.

"ВК" у PDF