Стихійна торгівля — «мінне поле» для споживача
- 12 липня 2016, 09:48
Прогрес невпинно крокує світом — з’являються великі супермаркети та гіпермаркети, мережі сучасних продовольчих магазинів та ринків, де створюються всі необхідні умови для зберігання та реалізації продовольчих товарів. Але він не в силі побороти такий атавізм нашого часу, як стихійна торгівля. Продукти "з-під ніг" все ще користуються попитом наших співвітчизників, незважаючи на свою епідемічну небезпеку.
Окреме питання — якість продуктів стихійних ринків. Вона доволі сумнівна, адже не підтверджується відповідними документами. На відміну від торговельної мережі, де можна побачити супровідні документи на продукти на продукцію промислового виготовлення (декларації виробника, сертифікати якості, висновки держсанепідекспертизи тощо) або ринків, де є лабораторії ветсанекспертизи, що видають експертні висновки на продукцію тваринного походження. При цьому нагадаємо, що "не контрольоване" молоко може нести в собі збудників лейкозу, бруцельозу. Вже не кажучи за пластикову пляшку, в якій його продають і яка, за своїм призначенням не повинна використовуватись повторно, адже є тарою одноразового використання. Не меншу загрозу для здоров’я може нести і м’ясо невідомого походження, яке може стати причиною трихінельозу, лептоспірозу, ехінококозу. Воно ж може стати джерелом розповсюдження африканської чуми свиней, що продовжує реєструватись по всій Україні.
Небезпечні харчові продукти з місць стихійної торгівлі і у відношенні кишкових інфекцій. Так, наприклад, з 48 випадків захворювання на гострі кишкові інфекції, зареєстрованих за І півріччя 2016 року у світловодців, у 8 випадках в якості можливого чинника інфекції фігурували продукти, придбані на стихійних ринках міста (молочні продукти, фрукти, овочі).
Тож ризик для здоров’я від купівлі продуктів на стихійних ринках доволі високий, а економія — доволі сумнівна. Закликаємо вас подумати над таким співвідношенням і пам’ятати, що дійсно викоренити стихійну торгівлю може лише всім відоме економічне правило: немає попиту — немає пропозицій.