---
Суспільство

Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття

Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
6 вересня у креативному просторі KOWO в Кропивницькому відбулася зустріч із музикантом, журналістом і фронтменом гурту «Хамерман Знищує Віруси» Альбертом Цукренком. Гість, відомий своєю іронічністю й гострими висловами, презентував лекцію на тему «Історія незалежності української музики».
«Коли я почув тему зустрічі, перше, що подумав: незалежність від чого? — згадав Альберт. — Від цензури? Ні. Насамперед треба говорити про незалежність від Росії та її індустрії, від російських грошей».

Він окреслив розвиток української сцени від 1950-х, коли з’явилися перші естрадні твори Платона Майбороди, Андрія Малишка та Олександра Білаша, до 1970-х, коли вокально-інструментальні ансамблі на кшталт «Смерічки» стали символами епохи.
«Червоно-рутову пісню знали всі від Ужгорода до Владивостока», — підкреслив він.

Попри творчі прориви, свободи тоді бракувало: артистів контролювали, цензурували навіть зовнішність і поведінку.

Особливу увагу митець приділив 1990-м. За його словами, це був «креативний вибух», коли українська музика вперше стала незалежною — хоч і ненадовго. Саме тоді з’явилися фестивалі «Червона рута», телепроєкт «Територія А» та нове покоління гуртів, що творили на ентузіазмі.

За словами Цукренка, події після Революції Гідності та початку війни на сході України мали двоякий вплив. З одного боку, з’явився попит на українське, з іншого — чимало артистів знову поїхали до Москви.
«Це вже була свідома маніпуляція, бо гроші тоді були там», — каже музикант.

Сучасну сцену він охарактеризував як «бідну, але таку, що має механізми виживання»: стрімінгові платформи, Patreon і підтримку слухачів. Прикладом він назвав Стаса Корольова, котрий завдяки кільком відданим фанатам на Patreon може створювати експериментальну музику.

«Ми станемо однією з помітних культур Європи, —каже Цукренко, додаючи, що “головне — щоб ця незалежність не була коротким епізодом, як у 90-х, а стала незворотним процесом”.
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття
Альберт Цукренко у Кропивницькому: історія незалежності української музики крізь десятиліття

"ВК" у PDF