У Кіровограді держслужбовців та підприємців вчать користуватися системою електронних державних закупівель "PROZORRO"
- 5 жовтня 2015, 17:28
5 жовтня на базі Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати проходить семінар з впровадження системи електронних державних закупівель.
Бюджет державних закупівель складає близько 200 млрд. грн. на рік, тому, як підкреслила Кристина Гуцалова, створення реальної конкуренції в цьому сегменті є нагальною потребою української економіки.
Щорічно, як зауважила далі проектний менеджер, загальна сума державних закупівель втрачає по 10% через корупційну складову і через нефективно організований сам процес торгів. Запровадження електронної системи торгів унеможливить застосування корупційних схем завдяки низці факторів. Так, один із ключових принципів: "всі бачать все" – повна інформація про умови закупівлі доступна всім учасникам, громадськості та контролюючим органам. Імена учасників стають відомі лише після завершення аукціону. На відповідність якісним та іншим кваліфікаційним вимогам перевіряються пропозиції лише переможців, що унеможливлює відсіювання кількості учасників до проведення аукціону. Переможець, який не підтвердив своєї пропозиції дискваліфікується, а статус переможця переходить до учасника, який надав наступну кращу пропозицію. Навіть наявність прямого контакту продавців та покупців не може вплинути на результат аукціону.
Як відомо, з 1-го січня наступного року усі державні закупівлі повинні будуть здійснюватись через електронну систему. А тому, як підкреслила далі Кристина Гуцалова, Президент України пильно стежить за тим наскільки оперативно регіони включаються в роботу і наскільки ефективно виконують поставлені завдання, щодо запровадження е-торгів. "PROZORRO" стимулює конкуренцію регіонів", - переконана проектний менеджер реформи держзакупівель.
Учасники семінару мали змогу поспілкуватися також і з представниками електронних торговельних майданчиків, що ввійшли до складу системи " PROZORRO".
Окрім представників виконавчої гілки влади та місцевого самоврядування із новаціями в сфері держзакупівель знайомили також і бізнесменів та підприємців, як можливих постачальників товарів або послуг.