«УКРАЇНА В ТРЕНДІ, МИ МАЄМО СКОРИСТАТИСЯ ЦИМ. І ТУРИЗМ ТУТ НЕ ВИНЯТОК», — ОЛЕСЬ ДОВГИЙ
- 21 вересня 2015, 15:06
— Пане Олесю, чи могли б ви детальніше розповісти про добробут громадян, але вже у проекції на наші терени. Адже останнім часом Україна почала скидатися на Єгипет — на сході війна, а на решті території воріженьки-сепаратисти час-від-часу щось підривають своїми «пекельними машинками». Та добробутом українці відрізняються від єгиптян далеко не на свою користь. Невже розвиток туризму може виправити ситуацію?
— Безумовно, туризм здатний забезпечити економічну стабільність. Однак тут повинен діяти системний підхід, що полягає в докорінному реформуванні економіки, аграрного сектору, банківської системи тощо. Але наразі, якщо ми говоримо туризм, то Кіровоградська область і, зокрема, округ, який я маю честь представляти у Верховній Раді, у цьому сенсі справжнє ельдорадо для вітчизняних і закордонних туристів…
Знаєте, наприклад, що у Знам’янському районі у Чорному лісі окрім традиційної для наших земель рослинності, є така, що росте лише на Кавказі? А Дніпровські плавні у Світловодському районі? А дендропарк в Онуфріївці? А місця, пов’язані з античною минувшиною, княжими та козацькими часами? А цілющі радонові джерела у тій же Знам’янці? Та в нас тут такі мальовничі місця, що всесвітньовідомі туристичні «мекки» відпочивають! Але, на відміну від нас, там для «розкрутки», тобто, популяризації туристичних принад діє серйозний системний підхід із залученням потужних інвестицій.
Наприклад, всі ми знаємо про шотландське озеро Лох-Несс з його чудовиськом Нессі, якого насправді ніхто ніколи не бачив. Але, щоб його побачити, туди щороку їдуть сотні тисяч туристів. Звісно, і вони його не побачать, але обов’язково привезуть звідти майку, кружку, плакат тощо із зображенням цього монстра та залюбки залишать там свої фунти, долари або євро. А от у тому Чорному лісі, про який згадав, є Чорне озеро. Там таємниця на таємниці! До сьогоднішнього дня невідома його глибина — оповідки стверджують, що загадкове озеро взагалі не має дна. Навіть у літню спеку там крижана вода, зате узимку воно не замерзає. Чудовиськ на кшталт Нессі там немає, навіть риби немає, окрім якогось ендемічного карася… Ви знаєте, якби наше озеро так розрекламувати, як Лох-Несс (із залученням інвестицій у розвиток оточуючої інфраструктури), я ще б подивився, хто виявився популярнішим — Чорне озеро чи Лох-Несс…
— То будемо кликати шотландців та єгиптян, щоб «розкручували» наші туристичні принади?
— Мова про шотландців з єгиптянами поки що не йде, але можна запросити і їх. Адже вчитися у досвідченіших і успішніших не соромно. Невдовзі ми зробимо до цього перший крок. Ми не випадково заговорили про Координаційну раду з розвитку туризму у Світловодському районі — ініціював її створення голова райдержадміністрації Сергій Твердовський. І це добрий знак! Я підтримую включення до її складу свого представника. Відтак у наших найближчих планах – проведення першого форуму, присвяченого темі розвитку туризму. На форумі будемо обговорювати потенціал району та стратегію розвитку туризму. Адже, якщо туристам з першого разу сподобається перебування у нас, то вони приїдуть і наступного разу, розкажуть про це своїм друзям та знайомим. Знайдеться тут місце і відповідній рекламній кампанії, яка, сподіваємось, зацікавить потенційних інвесторів. І не лише — українських…
(Мова йде про Перший туристичний форум «Світловодщина — край нашої мрії», що відбудеться 26-27 вересня у Світловодську — авт.)
Однак я щоразу наголошую, що успіх криється у системному підході, для чого нам важливо розробити єдиний план і об’єднати спільні зусилля навколо його втілення. Ми повинні усвідомлювати, що туризм — це не лише цікавинки на кшталт «що подивитись», а ще й інфраструктура — де поїсти, переночувати, заправити авто або транспортна логістика. Лише коли ми представимо глобальне бачення, інвестори зрозуміють сенс вкладання коштів.
Наскільки мені відомо, голова районної адміністрації вже працює над відновленням перемовин із представниками туристичного бізнесу із Польщі. Сподіваюсь, що їхня зацікавленість переросте у тісну співпрацю. Адже Україна зараз у тренді: відому скульптуру-фонтан хлопчика «Манекен Піс» у столиці Євросоюзу Брюсселі одягли на День Незалежності України у вишиванку. Також українські вишиванки вдягають голлівудські мега-зірки, європейські та американські політики, топ-моделі. Ми сьогодні дуже й дуже цікаві для світу, який вже, здається, остаточно переконався, що Україна – це невід’ємна складова європейського континенту. Тому нампотрібно скористатися цією унікальною нагодою задля входження у європейський цивілізаційний простір. Щоб у нас нарешті запанував мир, економічна стабільність і, як наслідок, зростання рівня життя українців. А туризм, переконаний, має відігравати у цьому одну із провідних ролей.
…В якості післямови до інтерв’ю пригадалися парламентські перегони 2014 року. На той час ще кандидат у нардепи Олесь Довгий називав розвиток туристичної індустрії у нашому мальовничому краї одним із пріоритетних. Тоді він наголошував на таких чинниках, як якісне транспортне сполучення, високий рівень обслуговування приймаючої сторони та її добру волю і бажання. Відтак, як бачимо, ініціатива нардепа Довгого з передвиборчим гаслом «За словом — діло!» набуває конкретних обрисів. Принаймні там, де на місцях не чекають «манни небесної». Отож на підтримку нашого представника у Верховній Раді варто розраховувати.