Контроль навантаження, як спосіб збереження автодоріг
- 29 березня 2016, 15:00
Синоптики прогнозують цьогоріч найспекотніше літо, а дорожники бояться, що нахабні перевізники зруйнують дорожню мережу.
Як показує практика та дані габаритно-вагового комплексу, перевізники не соромляться перевантажувати транспорт, у деяких випадках навіть утричі. Тож руйнування дорожнього покриття, тріщини, ямковість та колійність тут ростуть колосальними темпами. А значить і робота пересувного комплексу повинна бути налагоджена і працювати як годинник. Та проблема в тому, що самотужки та силоміць дорожники не можуть направити вантажівки на зважування, тож без правоохоронців не обійтися. Та яким би незначним не був відсоток зважених автопотягів та вантажівок, результати цих зважувань вражаючі, так само як і завдані збитки.
Відповідно по постанови Кабміну (від 10.09.2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади») Укртрансіспекцію реформували у Державну службу з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека). На даний час повноваження щодо проведення вагового контролю ще не передані у повному обсязі, в той час як діяльність, повноваження та функції Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті та її територіальних органів припиняються (Окреме доручення Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті від 30.12.2015 р. № 1022/05/3-15). А це автоматично робить неможливою роботу ПВК. Враховуючи тривожні прогнози синоптиків на над спекотне літо, якого не було більш ніж десять років, дорожники прогнозують неминуче прискорення руйнівних процесів дорожньої мережі.
Хоча щороку і вводяться обмеження руху транспорту за відповідних температурних умов на території Кіровоградщини, це не може гарантувати 100%-го виконання цих обмежень. Та й деяким перевізникам, по-правді, просто бракує совісті, щоб обрати збереження державної власності замість особистої вигоди.
Тож дорожникам залишається лише сподіватися на прискорення передачі повноважень Укртрансбезпеці з проведення контрольних зважувань перевізників, доки ситуація не вийшла з-під контролю і не стала критичною.