Є ліцей, а чи буде ще і гімназія?
- 20 березня 2016, 16:40
На сайті Знам’янської міської ради, в розділі «Проекти рішень», розміщено проект рішення «Про реорганізацію Знам’янської ЗШ І-ІІІ ступенів №3 Знам’янської міської ради Кіровоградської області у НВК «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3–гімназія» Знам’янської міської ради Кіровоградської області», який буде розглядатися на десятій сесії міської ради.
Більш детально про реорганізацію школи розповідає Людмила Грекова, начальник відділу освіти Знам’янського міськвиконкому: «Прийняття даного рішення мотивується тим, що освітня система міста повинна розвиватися і рухатися вперед. Аналізуючи типи навчальних закладів в містах обласного значення, ми зробили висновок, що загальноосвітня школа, яка не надає послуги понад обов’язкового державного стандарту, не повністю відповідає освітнім потребам територіальної громади. Також зіштовхнулися з такою проблемою, що багато учнів, особливо випускників 9-го класу, виїздять до навчання в м. Олександрія та м. Кіровоград.
- А чому саме гімназія?
– У нашому місті вже працює НВК «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – ліцей». Але згідно Закону України про освіту, ліцей надає освітні послуги лише ІІІ-го ступеня, тобто 10-11 класи. А гімназія може надавати ще ІІ-го ступеня. Тому відділ освіти пропонує на розгляд депутатів міської ради реорганізацію ЗШ №3 саме у гімназію, де буде два гімназійні класи 5-ий (суспільно-гуманітарний напрямок) та 6-ий (фізико-математичний напрямок). Відділом виданий наказ про вивчення діяльності ЗШ №3, створена експертна комісія, яка цим займається, до складу якої увійшли 15 осіб.
- У чому саме полягає різниця у наданні освітніх послуг загальноосвітньою школою та гімназією?
– По-перше, це додаткові години викладання певних предметів. Наприклад, якщо це фізико-математичний клас – більше уроків математики. По-друге, вищі вимоги як до вчителів (вища кваліфікаційна категорія, підготовка до уроків, якісні показники у ЗНО, Всеукраїнських учнівських олімпіадах, Малій академії наук учнівської молоді), так і до учнів, які будуть прийняті до гімназійних класів на умовах конкурсного відбору.
Процес відбору учнів та вчителів до гімназійних класів пояснила директор закладу, Олена Подвиженко: «Багато учнів 9-тих класів закінчують школу з відзнаками, але при цьому з кожним роком зменшується кількість медалістів серед випускників старшої школи. Тому виникло питання: «У чому причина?» У школі вже більше 10 років існують профільні класи, але від гімназійних класів вони відрізняються тим, що до них ми приймаємо учнів незалежно від їх успішності у навчанні, у той час як до гімназійних класів проводиться конкурсний відбір. У лютому місяці відбулося анкетування, щоб дізнатися запит дітей та батьків щодо напрямку навчання. У результаті п’ятий гімназійний клас матиме філологічний профіль (англійська мова), а десятий – математичний профіль.
- А які правила вступу до гімназії?
– Конкурс здійснюватиметься на безоплатній основі, в ньому можуть брати участь діти незалежно від місця проживання. Правила конкурсного вступу оголошуються не пізніше, ніж за два місяці до його початку, вони розміщуються в школі і доводяться до відома батьків через засоби масової інформації. Не пізніше, ніж за місяць до початку конкурсу, визначається та стає доступним у школі перелік питань. Випробовування в рамках конкурсу до п’ятого класу проводяться після закінчення навчального року: кінець травня – початок червня. А за наявністю вільних місць відбудеться додатковий відбір в серпні, а також ще і протягом навчального року. Наповненість класів не перевищуватиме тридцять учнів. Для проведення конкурсних випробувань створюється приймальна конкурсна комісія, склад якої затверджується за наказом директора (за погодженням з радою школи), куди залучається також практичний психолог. До участі у конкурсі допускаються учні на підставі особистої заяви одного з батьків, також додається табель успішності. Для учнів 10 класів свідоцтво з додатками про отримання базової середньої освіти. Переможці олімпіад мають додаткові бали.
- За якими критеріями буде проходити відбір учителів?
– Існує анкетування з визначення професійної компетентності вчителя, яке проводять заступник директора та психолог. Ці анкети будуть поєднувати в собі професійні та моральні якості вчителя. З приводу того, хто має викладати в цих класах, то на мою думку – це вчителі вищої або першої кваліфікаційної категорії. Взагалі, треба дуже серйозно віднестися до відбору і вчителів, і дітей.
Головна мета реорганізації школи №3 у гімназію – це зберегти учнівський контингент в місті, щоб найрозумніші та найталановитіші діти здобували середню освіту саме в Знам’янських школах. Десята сесія міськради, на якій будуть вирішувати це питання, відбудеться 18 березня, тобто залишилося чекати недовго.