Облдержадміністрація контролює впровадження реформи з децентралізації надання адміністративних послуг
- 23 червня 2016, 09:25
В Кіровоградській облдержадміністрації розглянуто стан впровадження на Кіровоградщині реформи з децентралізації надання адміністративних послуг.
Світлана Лобанова зазначила, що після переходу із 4 квітня нинішнього року до сільських, селищних, міських рад повноважень щодо реєстрації (зняття з реєстрації) місця проживання громадян та щодо забезпечення цими органами місцевого самоврядування формування та ведення реєстру територіальної громади, департаментом економічного розвитку і торгівлі обласної державної адміністрації здійснюється щотижневий моніторинг ситуації з даного питання у районах та містах області. Результати моніторингу свідчать, що у нас ще далеко не все гаразд.
Лише у чотирьох районах області (Бобринецькому, Знам’янському, Кіровоградському та Компаніївському) всі органи місцевого самоврядування мають електронні цифрові підписи, необхідні для створення реєстру територіальної громади. Такі реєстри територіальних громад вже створено у Компаніївському, Олександрівському районах, містах Кіровограді та Знам’янці. У Голованівському і Добровеличківському районах цей процес майже завершено. А от у 10 районах (Вільшанському, Гайворонському, Долинському, Кіровоградському, Новгородківському, Новомиргородському, Новоукраїнському, Олександрійському, Ульяновському та Устинівському) роботу зі створення реєстрів територіальних громад навіть не розпочато.
За даними моніторингів, є також і інші проблеми, у тому числі з підключенням до Інтернет-мережі.
З огляду на таку ситуацію, Світлана Лобанова нагадала керівникам районних державних адміністрацій, що питання впровадження на територіях реформи з децентралізації надання адміністративних послуг знаходиться на контролі у Кабінеті Міністрів, в голови облдержадміністрації, є відповідне доручення Прем’єр-міністра України, зокрема, щодо повноти та достовірності внесення органами реєстрації відомостей про громадян, зареєстрованих за місцем проживання (у тому числі тих, кому виповнилося 18 років) чи знятих з реєстрації на певній адміністративній території, адже такі дані суттєво впливають на оновлення списку виборців у відповідному Державному реєстрі. Тому це питання має бути на постійному контролі у керівників районів та органів місцевого самоврядування, слід вживати необхідних заходів реагування щодо своєчасного подання органами реєстрації зазначених відомостей.
Начальник відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації Костянтин Яцук нагадав, що відповідно до Закону України "Про Державний реєстр виборців" органи реєстрації повинні щомісячно до п’ятого числа подавати органам ведення Державного реєстру виборців відомості за попередній місяць про громадян України, зареєстрованих за місцем проживання, у тому числі яким виповнилося 18 років, та яких знято з реєстрації. Після передачі до органів місцевого самоврядування з 4 квітня функцій реєстрації громадян першу таку інформацію (за квітень) новостворені органи реєстрації мали подати до 5 травня.
Аналіз наданих ними відомостей на рівні держави засвідчив, що, порівняно з попередніми періодами, кількість інформації, яку отримали органи ведення Державного реєстру виборців, зменшилась майже на 50%. Що може свідчити про неналежну (поки що) якість роботи органів реєстрації. Тому Центральна виборча комісія і звернулась до Кабінету Міністрів з відповідним листом, який був надісланий на місця для врахування в роботі та виправлення ситуації.
Костянтин Яцук зазначив також, що в результаті вивчення даного питання та глибшого аналізу по територіях, встановлено факти, коли "деякі РДА разом з відділами ведення Державного реєстру виборців покривають органи реєстрації, які фактично не працюють". Для того, щоб імітувати їхню діяльність, у систему вносяться порожні відомості, тобто, нібито даний орган не здійснював жодних реєстрацій (прибуття-вибуття громадян), а також, що на цій адміністративній території немає 18-річних осіб, які набувають статусу виборця.
Такі маніпуляції для звітів, аби "не пасти задніх", насправді є дуже шкідливими, адже ведуть до спотворення достовірності даних у Державному реєстрі виборців, що, звісно, неприпустимо.
Сумніви у Костянтина Яцука є щодо належної якості роботи органів реєстрації у Вільшанському, Долинському, Компаніївському, Маловисківському, Новгородківському, Новоархангельському, Новомиргородському, Олександрівському, Петрівському районах та в Олександрійській міській раді (тут, зокрема, за останні 2 місяці немає жодного подання до Державного реєстру виборців по 18-річних громадянах).
Також начальник відділу адміністрування Державного реєстру виборців ОДА зазначив, що є питання щодо правильності створення органів реєстрації на певних територіях. Це стосується, зокрема, Бандурівської сільської ради Гайворонського району, Петрівського району (тут органи реєстрації утворені з порушенням вимог чинного законодавства), є й інші території, де замість того, щоб створити орган реєстрації, як це визначено законом, функції цього органу покладені, наприклад, на секретаря сільської ради. Що, може призвести згодом до великих проблем, оскільки, якщо орган, що утворений неналежним чином, подає інформацію до відділу ведення Державного реєстру виборців і на основі внесених даних формуються списки виборців для проведення виборів чи референдуму, то коли будуть оголошені їхні результати, вони, в принципі, можуть бути оскаржені, оскільки номінально порушена буква закону. Тобто дані до Держреєстру передані не тим органом, який мав бути утворений відповідно до законодавства.
Тому Костянтин Яцук звернувся до керівників відділів ведення Держреєстру у містах і районах з попередженням не вносити до системи інформацію, надану органами реєстрації, що створені з порушенням чинного законодавства.
Про проблеми, котрі слід вирішити, та питання, на які необхідно звернути особливу увагу, говорили також у своїх виступах т.в.о. начальника управління Державної міграційної служби в області Тетяна Язловецька, заступник директора департаменту житлово-комунального господарства облдержадміністрації Інна Табалова, керуючий справами виконкому Кіровоградської міської ради Альвіна Бондаренко.
На нараді були заслухані керівники територій, на адресу яких лунала критика. Що вже робиться і що буде зроблено надалі для того, щоб покращити ситуацію, пояснювали голови, заступники голови, інші посадовці Новомиргородської, Олександрійської, Вільшанської, Петрівської та Устинівської райдержадміністрацій.
За результатами обговорення (а інколи посадовці не могли відповісти на абсолютно конкретні запитання) заступник голови ОДА Світлана Лобанова зазначила, що, певно, наступну нараду доведеться проводити з виїздом на території, до яких лишається чимало питань, аби розібратися із ситуацією на місці. Насамперед, йдеться про Вільшанський та Петрівський райони.