В Україні почали діяти нові правила реєстрації місця проживання
- 5 квітня 2016, 09:04
Про це під час апаратної наради повідомила заступник директора департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації Світлана Соломаха.
Так, відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг" сільські, селищні, міські ради, об’єднані територіальні громади починаючи 4 квітня поточного року повинні здійснювати повноваження з реєстрації місця проживання громадян та зняття з реєстрації місця проживання та забезпечувати формування та ведення реєстру територіальної громади. До сьогодні цю функцію забезпечували органи Державної міграційної служби.
З цією метою, як окремі органи реєстрації, вже створені відповідні структурні підрозділи у Кіровоградському та Світловодському міськвиконкомах та 8 виконавчих органів місцевого самоврядування у Бобринецькій, Маловисківській і Новоукраїнській міських об’єднаних територіальних громадах, у Новомиргородській міській раді, у Вільшанській, Олександрівській та Власівській (м. Світловодськ) селищних радах та у Грузьківській сільській раді (Кіровоградський район).
Виконавчими органами інших органів місцевого самоврядування (380 одиниць) функції з реєстрації покладені на уповноважених осіб, переважно на голів та секретарів сільських рад. У Знам’янському та Олександрійському міськвиконкомах відповідні функції покладені на адміністраторів центрів з надання адміністративних послуг.
Прийом-передачу картотек реєстраційного обліку фізичних осіб, домових книг від КРЕПів та ЖЕО на сьогодні завершено. Ще 63 виконкоми окремих сільських, селищних і міських рад у 7 районах (Бобринецький, Добровеличківський, Компаніївський, Новгородківський, Новоархангельський, Петровський та Олександрійський) вже передали відповідні картотеки.
Світлана Соломаха також повідомила, що за реєстрацію або зняття з реєстрації місця проживання сплачуватиметься адміністративний збір. У разі звернення особи протягом встановленого строку сплачуватиметься 12,5 грн., а в разі звернення особи з порушенням встановленого строку – 37,5 грн.
– У разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягуватиметься лише за одну адміністративну послугу та зараховуватиметься до місцевого бюджету за новим місцем проживання, – відзначила Світлана Соломаха.