Онуфріївський район
Суспільство

Світлана Корабльова: «У новій будівлі Зибківської амбулаторії запроваджувати реформи значно комфортніше»

Світлана Корабльова:  «У новій будівлі Зибківської амбулаторії  запроваджувати реформи значно комфортніше»
Людмила Старікова, Анна Малова, Світлана Корабльова, Ірина Тюріна, Світлана Бикова (фото зроблене до карантину)

Єдина в Онуфріївському районі сучасна амбулаторія загальної практики сімейної медицини знаходиться в селі Зибковому. Нову будівлю з комфортними умовами перебування як для медиків, так і для пацієнтів, відкрили у лютому минулого року, до цього працювали у старій, що знаходиться неподалік. Працюють у закладі сім фахівців, очолює колектив сімейна лікарка Світлана Корабльова.
— Підпорядковується наша амбулаторія, як й інші медзаклади району, центру первинної медико-санітарної допомоги Онуфріївської районної ради, який очолює Людмила Горобець, — знайомить із роботою свого закладу Світлана Олексіївна. — Наш колектив складається із семи осіб: я (лікарка), акушерка, медсестра, дитяча медсестра, мо-лодша медсестра, реєстраторка і водій. Територіально ми обслуговуємо села Зибкове, Мар’ївку і Вишнівці, але не всіх їхніх жителів, а тих, які обрали мене своїм сімейним лікарем і уклали відповідну декларацію, також відповідно до декларацій обслуговуються у нас і жителі селищ Онуфріївки та Павлиша, і навіть міст та сіл інших областей, які межують з нашим районом, загалом це 1071 людина. Утім звернутися за безкоштовною медичною допомогою може будь-який пацієнт, тільки тим, хто уклав декларацію, я можу виписати рецепт у рамках програми «Доступні ліки», можу направити на безкоштовне обстеження в центральну районну лікарню, пацієнти ж без декларацій не отримають ці додаткові послу-ги безкоштовно.

Де ж знаходити час, щоб вирушати на виклики, маючи таку розгалужену географію, запитаєте ви. Річ у тім, що нинішня медична реформа тісно пов’язана із сучасними технологіями, і за консультацією пацієнт може звернутися по телефону, подальший сценарій надання медичної допомоги розгортається в залежності від конкретної ситуації. Тобто я не виїжджаю на кожен дзвінок, я працюю у своєму кабінеті у Зибковому. Виїзди відбуваються лише в екстрених випадках: коли людина зовсім не може пересуватися або до новонародженої дитини з метою патронажу тощо. Раз на рік я повинна оглянути усіх своїх пацієнтів, і знову ж таки: хтось прибуде в ам-булаторію, до когось треба виїхати мені.

Варто відзначити, що процедура обран-ня сімейного лікаря стала своєрідним індикатором соціального життя людей. Адже деякі громадяни не можуть укласти декларації з таких причин, як відсутність паспорта, відсутність реєстраційного номера облікової картки платника податків — люди просто ніколи не думали, що ці документи їм колись знадобляться. Ще одна перешкода — відсутність мобільного телефону: система ідентифікує людину за телефонним номером, а деякі старенькі не мають змоги придбати мобільний чи бояться ним користуватися і тому не мають бажання його купувати, або у мобільному немає потреби, оскільки у селі немає покриття. Не лише у пацієнтів виникають деякі складнощі на шляху отримання медпослуг в умовах медичної реформи. Доводиться і нам, медикам, одномоментно освоювати і комп’ютерну грамотність, і вчитися користуватися різними видами комп’ютерної техніки. Окрім цього освоюємо нову систему кодування пацієнтів, яка абсолютно відрізняється від попередньої, ведемо картки в електронному вигляді, при цьому діє і стара система кодування, і паперові картки ми продовжуємо вести, так що вільного часу поки більше не стало.

Але освоювання нового — це природній процес, тому ми бачимо у ньому багато позитивних речей. Так, новим корисним надбанням стала телемедицина. Про це поняття часто помилково говорять, мовби прийом хворих тепер проводиться виключно по вайберу чи скайпу. Ні, це зовсім не про форму спілкування лікаря з пацієнтом. Телемедицина — це коли за допомогою спеціального обладнання, яке знаходиться у характерних компактних валізах, проводиться обстеження пацієнта, усі дані фіксуються в електронному вигляді і зберігаються у хмарному сховищі,
з якого, у разі необхідності проконсультуватися з фахівцями, ми їх надсилаємо тому чи іншому закладу медицини, наприклад, в Кіровоградську обласну лікарню, і в середньому протягом трьох днів отримуємо рекомендацію щодо подальшого лікування. Таким чином людині не треба їхати до медзакладу вищого рівня. І це справжнє досягнення.

У нашій будівлі достатньо тепло завдяки електричному опаленню. У закладі є ав-томобіль, яким ми за потреби доставляємо пацієнтів до центральної районної лікарні чи диспансеру. Якщо виклик у межах села, то я пересуваюся своїм ходом, а якщо хворий в іншому населеному пункті, то послуговуюся цим транспортом.

Два місяці тому у нас запрацювала ла-бораторія, що надзвичайно зручно. За всіма правилами оснащений кабінет для щеплень, обладнаний кабінет для стоматолога, котрий приймає двічі на тиждень, є просторий світлий хол, де людина чекає на свою чергу. До речі, про черги. У реєстратурі можна записатися на конкретний час, але наші жителі ще не звикли до такого підходу і за традицією приходять зранку та чекають на прийом, тому доводиться розповідати про переваги
попереднього запису. Так що окрім надання медичних послуг ми виконуємо і певну просвітницьку функцію.

Мій телефон знають усі мої пацієнти, але хочу відзначити, що не зловживають можливістю зателефонувати, як я чую від своїх колег. Навпаки я наголошую на тому, що хай краще телефонують, а не доводять до складних ситуацій.

Нова будівля стала для нашого колективу великою радістю. Ще не всі колеги з інших населених пунктів району побували у нас на екскурсії. Узимку обіцяли, що навесні ось точно виберуться, але тепер вже, мабуть, чекатимемо на гостей влітку, адже вільне пересування припинив карантин.

Наш заклад, як і усі заклади Онуфріївщини, з першого дня карантину працює в особливих умовах. Звернень стало менше, адже люди дотримуються самоізоляції, але, звісно, ми приймаємо у разі потреби. Щодо самоізоляції, то мені приємно відзначити свідомий підхід до неї своїх односельців. І засоби масової інформації, і ми через санбюлетень інформуємо людей про правила поведінки, і вони їх виконують, зокрема ходять у масках, тримають дистанцію у магазині тощо. На сьо-годні випадків захворювання на коронавірус у нас немає. За період пандемії ми проводили експрес-тестування на вірус, але усі вони дали негативний результат. ПЛР-реакції нам не були потрібні, але у разі необхідності вони будуть проведені у райцентрі.

У медицині я 30 років. Після закінчення Запорізького медінституту за спеціальністю терапія за розподілом мене направили в Онуфріївський район. І всі 30 років я працюю у Зибковому: змінюються назви і форми роботи закладу (у 1996 році, наприклад, це був стаціонар), навіть держави змінюються, а мої функції залишаються такими ж самими: надавати медичну допомогу людям. У 2000 році я пройшла курси на базі Дніпропетровської медакадемії, отримала спеціалізацію по сімейній медицині і стала сімейною лікаркою. Продовжую навчатися і зараз, відвідуючи семінари та конференції. А в нинішніх умовах щодня слідкую за новими рекомендаціями і медичними протоколами Міністерства охорони здоров’я України та дотримуюся їх.

Як і всі сільські жителі, тримаю город і свійських тварин. Хоч живуть у мене і коти, та найбільше я люблю свою собаку — золотистого ретрівера Голді, яка допомагає тримати життєвий баланс та заряджає на позитив, з яким я щодня йду на роботу.

Тетяна Юганова
Світлана Корабльова:  «У новій будівлі Зибківської амбулаторії  запроваджувати реформи значно комфортніше»
Світлана Корабльова:  «У новій будівлі Зибківської амбулаторії  запроваджувати реформи значно комфортніше»
Світлана Корабльова:  «У новій будівлі Зибківської амбулаторії  запроваджувати реформи значно комфортніше»
Світлана Корабльова:  «У новій будівлі Зибківської амбулаторії  запроваджувати реформи значно комфортніше»

Календар

«    Травень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031