---
Суспільство

Як споживачу захистити свої права

Як споживачу захистити свої права
Усі ми в повсякденному житті є споживачами. Ми купуємо безліч товарів, які б мали приносити користь і задоволення від покупки. Більшість із нас щонайменше одного разу зіштовхувались із необхідністю обміняти товар, замінити товар чи отримати назад кошти.
У відповідності до вимог Закону України «Про захист прав споживачів» повернути у магазин товар (або обміняти його на інший аналогічний) належної якості, який не підходить за своїми характеристиками: за габаритами, кольором, фасоном, комплектацією, можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару: 1. його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню; 2. він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбавали (збережено товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики); 3. пройшло менше 14 календарних днів з моменту придбання товару; 4. є розрахунковий документ.

У разі придбання товару неналежної якості (протягом встановленого гарантійного строку ) споживач має право звернутися до продавця з письмовою заявою-вимогою щодо встановлення та усунення недоліків товару.

Під час підготовки такої вимоги необхідну інформацію щодо назви суб’єкта господарювання, його місця реєстрації та місця здійснення діяльності можна знайти у Куточку споживача, що має бути розміщений на видному та доступному місці для споживача.

Заява-вимога складається в двох примірниках в довільній формі і адресується продавцю (керівнику юридичної особи, фізичній особі-підприємцю). На другому примірнику заяви суб’єкт господарювання або уповноважена ним особа повинна зробити відмітку про її отримання із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла претензію, її підписом.

У випадку відмови від прийняття або реєстрації заяви-вимоги слід направити її засобами поштового зв’язку на юридичну адресу продавця з описом вкладеної кореспонденції та повідомленням про вручення.

До заяви-вимоги необхідно додати копію розрахункового документу (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція тощо), що підтверджує факт придбання товару.

Якщо законна вимога споживача не була задоволена продавцем необхідно звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області (далі – Головне управління) за адресою: 25006, м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84. У письмовому зверненні обов’язково зазначається найменування суб'єкта господарювання або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи-підприємця, його місцезнаходження та подається копія розрахункового документу або договору, що підтверджує факт придбання товару чи наданої послуги. Лише за наявності обґрунтованого звернення фахівцями Головного управління будуть вжиті заходи згідно з чинним законодавства щодо виконання законної вимоги споживача.

"ВК" у PDF