---
Актуально / Благодійність

Відкрито про проєкт «Діємо Разом»: відповіді на хвилюючі питання

Відкрито про проєкт «Діємо Разом»: відповіді на хвилюючі питання
Пишучи для вас про підприємців, які долучились до проєкту «Діємо Разом», ми не можемо оминути тих, з кого цей проєкт почався. Хто як не директор Благодійного фонду «Можемо Разом» краще за будь-кого може розповісти, як відбуваються усі процеси всередині проєкту, відповісти на усі питання, що цікавлять наших читачів, жителів Кіровоградщини та майбутніх учасників. Саме тому ми прочитали коментарі у соціальних мережах, які ви задаєте найчастіше і вирішили задати їх директору Фонду Оксані Гуляєвій.
— Оксано, вітаємо. Першочергово, ми дякуємо вам за те, що ви разом із підприємцями робите, що підтримуєте наших медиків. Сьогодні ми вже бачимо реальні результати вашої роботи. А це і передані до Власівської амбулаторії №6 пральна машинка і засоби захисту для медиків. До світловодської ЦРЛ, первинної ланки та швидкої допомоги на днях також надійшла допомога від вас. Раніше ваш Фонд спрямовував свої проєкти на підтримку освітньої, спортивної та соціальної сфери. «Діємо Разом» для вас зовсім нетиповий проєкт, адже його основна ціль — допомога медикам у боротьбі із COVID-19. Розкажіть, як це — розбиратись у складних медичних процесах, які змінюються чи не щодня? З якими складнощами ви ще зіштовхуєтесь під час своєї роботи?

— Ми — системний Фонд. На те, щоб розібратися у новій проблематиці пішло близько десяти днів. Я би навіть сказала, діб. Це був новий і складний шлях. У таких ситуаціях перша інтенція — піти на повідку масової інформації. Однак, маючи десятирічний досвід, ми знаємо, що перед тим як бігти, потрібно вирішити «куди саме» ми хочемо бігти. Ми приділили багато часу глибокому зануренню в іноземний досвід, у наукову частину. Нам довелося розібратися у тому, що таке вірус, як він потрапляє в організм людини, як розповсюджується. Зрозуміти що роблять і що потрібно робити на прикладі іноземних та всеукраїнських організацій. Спрогнозувати перед якими викликами постануть наші медики, і що ми можемо зробити, аби кошти благодійників були використані найбільш ефективно.

Ми щодня читаємо іноземних експертів, слідкуємо за відкриттями та змінами у протоколах, слідкуємо за тим, що і в яких кількостях вдається закупити державі і коли воно буде на місцях. У той же час щоденно тримаємо контакт із медиками, щоб розуміти потреби і нестачі.

Взагалі, вся країна сьогодні заштовхнулась із браком та завищеними цінами на устаткування. Своїми силами на сьогодні можна знайти хіба одноразові маски і то в обмежених кількостях. Решта потребує об’єднання підприємців з усієї країни. Деякі одиниці можна привезти лише власним літаком із Китаю. Самі здогадуєтесь, що таке можливо лише, якщо багато потужних організацій згуртуються і синхронізують свої замовлення, щоб завантажити цілий літак. Тож це багато закулісної роботи без сну і вихідних.

— «Діємо Разом» — дуже сильна назва, можливо вона також має свою історію?

— Назва часто визначає курс проекту. Для нас ця назва символізує об’єднання людей, які в ситуації невизначеності, паніки та кризи зрозуміли, що разом можна зробити більше, ніж поокремо, і вирішили діяти. Більше того, кожен із благодійників не просто долучився фінансово, а активно бере участь у процесах. Самостійно без їх допомоги і зв’язків ми б змогли значно менше.

— А яким чином погоджуєте куди витрачати кошти? Не виникає суперечок між донорами проєкту?

— Ми провели аналіз того яким чином устатковані медики на сьогодні, які протоколи робить МОЗ, які закупки робить держава, у чому буде дефіцит за нашими прогнозами. Тут потрібно розуміти, що саме буде захищати медиків. Вони знаходяться в епіцентрі різних хвороб. Якщо вони у цей час підхоплять будь-яку іншу хворобу, яка послабить імунітет, ризик заразитись на COVD-19 збільшується. Якщо лікар захворів, то до того, як він про це дізнається, він може зустріти десятки інших пацієнтів із послабленим імунітетом і наразити їх на ризик. Окрім цього, у нас і так великий брак лікарів, тому зараз кожен із них на вагу золота.
Тому лікарям не допоможуть не сертифіковані (підробні) маски чи костюми. Наша ж мета максимально захистити, а не зробити вигляд. Доводиться вникати в кожну поставку і кожного виробника, перевіряти сертифікати, дізнаватися склад і відповідність вимогам. Це велика робота.

До прикладу, коли ми почали шукати біозахисні костюми, виявилося, що багато костюмів, які продаються під видом біозахисних, насправді не сильно відрізняються від дощовиків, а тому від вірусів лікаря не захистять, але можуть нашкодити, бо він/вона марно відчуватиме себе у безпеці.

— Ми проаналізували соцмережі. Багато хто не довіряє благодійним організаціям, мовляв, що гроші дають, а потім вони йдуть до когось у кишеню? Чи будете ви звітувати перед громадою і донорами? Яким чином це відбуватиметься?

— Наша організація багато разів була номінантом у рейтингу прозорості благодійних фондів. Ми все життя працюємо з коштами приватних донорів, тобто ми не проводимо публічних зборів коштів серед громади. Для тих, хто долучився у наш проект, у нас організована оперативна звітність, за якою кожен донор у будь-який час може побачити стан використання грошей. Скільки прийшло на проект, що закуплено, що заброньовано, що на складі, що передали. Ми постійно ведемо комунікацію. Завжди дослухаємось до побажань та порад наших благодійників. Що стосується громади — то ми звичайно інформуємо про закуплене устаткування і його передачу. Але в конкретному випадку не потрібно плутати: звітувати ми повинні за використання коштів перед тими, хто ці кошти нам надав. Саме для них має бути зрозуміло чому ми вчиняємо тим чи іншим чином, адже стратегічно правильні кроки часто є не популярними або їх користь буде зрозуміла лише згодом. Але наші донори одразу визначились, що їх мета не «попіаритись», а зробити правильно. А громаду ми, звичайно, інформуємо про результати діяльності.

— У минулому номері «ВК» ви розповідали про алгоритм для тих, хто хоче доєднатись до вас. Чи залучаєте кошти громади чи лише підприємців?

— Ми залучаємо кошти лише приватних осіб та підприємств. Вони можуть поспілкуватися з нами напряму, почути нашу стратегію, розповісти свої очікування і лише тоді ми спільно приймемо рішення про фінансування, його форму і обсяги. Для нас важливо, щоб з точки зору кожного благодійника кошти були витрачені максимально ефективно і об’єднуючи ми могли робити більше.

Що стосується коштів громади, тут ситуація інша. Ми можемо дофінансувати ініціативу громади, якщо вона підпадає під проекти, які ми підтримуємо.

— Давайте поговоримо про механізм потрапляння і витрачання коштів з рахунків?

— Коли ми домовилися із донорами, вони перераховують нам кошти цільовим призначенням на конкретний проект. Це означає, що ми не можемо їх використати нікуди інакше, окрім як на потреби конкретного проекту.

— Ви говорили про складний процес пошуку необхідних товарів. Зараз це надзвичайно складно, особливо, коли йдеться про дефіцитний товар: маски, захисні костюми, антисептики. Як вам вдається знаходити усе необхідне? Ви правда не спите?

— Перші десять днів ми з усіма, хто долучився, дійсно спали по кілька годин на добу. Але зараз, слава Богу, коли вже зрозуміли як і що працює, зібрали необхідну інформацію, налагодили необхідні зв’язки, то стало трохи легше.

— Чи вплинув карантин на умови вашої роботи? Це ускладнює усі процеси?

— Ну, загалом дистанційна робота у нас давно в практиці, адже благодійність — це не єдине чим ми усі займаємось. Ми завжди в русі, завжди багато діяльності. Тож основне, у чому відбулися складнощі — дефіцит, який призвів до зльоту цін та відсутності необхідного.

— Оксано, те, що ви робите усі разом сьогодні — надзвичайно ціно та важливо для кожного, адже з такими проєктами з’являється надія, що інфекція буде подолана із найменшими втратами. Щиро дякуємо вам, усій вашій команді та благодійникам, які доєднались до вас. Сподіваємось, що їхнє число зростатиме. Зичимо вам успіхів у цій нелегкій справі й, звісно, здоров’я.

— І Вам та усім читачам «Вісника Кіровоградщини» також здоров’я!

Нагадую, що підприємці з інших районів теж можуть долучитися і підсилити наш проект. Контактна особа — Анна, телефон: (067) 537 09 47.

"ВК" у PDF